فرماندار يزد با اشاره به افزايش 80 درصدي آمار ثبت نام شدگان زن در دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي گفت: دولتمردان تدبير و اميد و مديران استان به دنبال افزايش سطح مشاركت سياسي و اجتماعي بانوان هستند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، نشست مشاوران بانوان فرمانداري هاي استان و مديران دستگاه هاي اجرايي شهرستان يزد با حضور فرماندار، مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري برگزار شد.

" محمود شاكري شمسي " در ابتداي سخنان خود ضمن تبريك ميلاد حضرت رسول اكرم (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) با بيان اينكه در هفتم اسفندماه سال جاري شاهد برگزاري همزمان انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي هستيم اظهار داشت: از ماه هاي قبل كارهاي اجرايي به منظور برگزاري همزمان اين دو انتخابات در شهرستان يزد آغاز شده كه خوشبختانه به خوبي همه مراحل مطابق با برنامه زمان بندي صورت گرفته است.

فرماندار يزد با بيان اينكه شهرستان يزد به عنوان مركز حوزه انتخابيه استان يزد در مجلس خبرگان رهبري است افزود: بعد از صدور دستور انتخابات فرآيندهاي اين انتخابات با تشكيل هيأت اجرايي آغاز و نيز كار ثبت نام از داوطلبان تا چهارشنبه دوم دي ماه انجام شده است.

وي اضافه كرد: در مدت ثبت نام 11 نفر با مراجعه به وزارت كشور و همچنين فرمانداري هاي يزد و قم اقدام به نام نويسي در اين انتخابات كردند كه در اين بين متوسط سن داوطلبان  47/6 مي باشد.

" شاكري شمسي " با اشاره به اينكه 76 نفر براي ثبت نام در دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي در حوزه انتخابيه يزد و اشكذر اقدام نموده اند گفت: گروه سني داوطلبان به ترتيب فراواني زير 41 سال چهل نفر، 41 تا 50 سال 23 نفر، 51 تا 60 سال 12 نفر و بالاي 60سال يك نفر مي باشد.

رئيس هيأت اجرايي انتخابات شهرستان يزد تصريح كرد: به لحاظ جنسيتي نيز 9 زن در بين ثبت نام شدگان قرار دارند كه براساس آمار دوره نهم، ثبت نام بانوان 80 درصد رشد داشته است.

فرماندار يزد خاطرنشان كرد: در حال حاضر روند بررسي صلاحيت ها در هيأت اجرايي در دست اقدام است كه براساس قانون اين اقدامات بايد در مدت 10 روز انجام شود.

" شاكري شمسي " ضمن تشکر از افرادی که خود را داوطلب انتخابات مجلس نموده اند، حضور گسترده مردم براي ثبت نام در عرصه انتخابات را اميد بخش دانست و افزود: اين حضور گسترده نويد بخش برگزاري يك انتخاباتي باشكوه، بانشاط و با حضور سلايق مختلف خواهد بود.

فرماندار يزد در بخشي ديگر از سخنان خود با بيان اينكه دولتمردان تدبير و اميد و مديران استان به دنبال افزايش سطح مشاركت سياسي و اجتماعي بانوان هستند اظهار داشت: يكي از مولفه هايي كه همه دولت ها براي رسيدن به آن در تلاشند دستيابي به يك توسعه پايدار است كه در اين بين حضور همه افراد با علاقه مندي هاي متفاوت و همچنين پذيرش مسئوليت ها و نقش هاي در اجتماع مي تواند در تحقق آن مهم است.

وي در ادامه با تأكيد به اينكه مشاركت فرآيندي است آگاهانه كه افراد با قبول مسئوليت در آن شركت مي كنند افزود: دارايي هاي اجتماعي، انساني و طبيعي از جمله منابعي است كه در ارتقاء سطح مشاركت سياسي و اجتماعي تأثيرگذار است.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان يزد اظهار داشت: عنصر دارايي انساني بسيار مهم است، زيرا اگر به اين شاخص توجه شود قطعاً دارايي هاي اجتماعي و طبيعي به منصه ظهور مي رسند.

فرماندار يزد خواستار مشاركت و حضور جدي تر بانوان در عرصه هاي مختلف اجتماعي شد و خاطرنشان كرد: خوشبختانه بعد از انقلاب اسلامي اين مشاركت در زمينه هاي مختلف به ويژه آموزشي و پژوهشي افزايش يافته است.

" شاكري شمسي " به حضور بانوان در نقش هاي اجتماعي، سياسي ، اقتصادي و ... از صدر اسلام تا كنون اشاره كرد و گفت: زنان ايران اسلامي با الگو پذيري از زنان بزرگ صدر اسلام، در انقلاب اسلامي، جنگ تحميلي، دوران سازندگي مشاركت داشته اند.

فرماندار يزد در پايان گفت: زنان براي اينكه بتوانند توانمندي هاي خود را در جامعه بروز دهند ابتدا لازم است در خصوص شناخت موقعيت و جايگاه اجتماعي آگاهی داشته و بر همين اساس گام بردارند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا